سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه مؤمن خود را از دنیا خالی کند، والا گردد وشیرینی دوستیِ خدا را دریابد و از نظر اهل دنیا، گویی دیوانه به شمار آید؛ حال آن که شیرینیِ دوستی خدا، با آن مردم درآمیخته است و در نتیجه، به غیر از او نمی پردازند.با خودم را از دل هایشان برخواهم کَند . [امام صادق علیه السلام]

عطر نماز

یا حق

سلام

بازم هم سلام اما سلام نماز

 

پس از ذکر صلوات، سه سلام مى‏دهیم: یکى به رسول خدا، یکى به اولیاى خدا و یکى به مؤمنان و همکیشان خود.
خداوند در آیه «یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیماً» بدنبال صلوات، دستور سلام بر پیامبر مى‏دهد، لذا در نماز پس از صلوات بر آن حضرت، بر او سلام مى‏دهیم: «اَلسَّلامُ عَلَیْک اَیُّهَا النَّبِىُّ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُه»
با تکبیرةالاحرام از خلق بریدیم و به خالق پیوستیم. در پایان نماز نیز ابتدا به گل سرسبد هستى، یعنى پیامبراکرم‏صلى الله علیه وآله سلام مى‏کنیم. سپس به بندگان صالح خدا سلام مى‏کنیم:
«اَلسَّلامُ عَلَیْنا وَ عَلى‏ عِبادِ اللَّهِ الصَّالِحینَ» شامل همه انبیا و اوصیاى گذشته و امامان معصوم مى‏شود.
خداوند نیز خود بر پیامبرانش سلام و درود مى‏فرستد: «سلام على‏المرسلین» ، «سلام على نوح»  ، «سلام على ابراهیم»  ، «سلام على موسى و هارون»
با اسلام خود را با بندگان صالح خدا پیوند مى‏دهیم. پیوند و رابطه‏اى فراتر از مرزهاى زمان و مکان، با همه پاکان و صالحان در طول تاریخ در همه عصرها و نسلها.
آنگاه به مؤمنانِ همراه و همکیش خود در زمان حاضر مى‏رسیم، به آنان که در جماعت مسلمین شرکت کرده‏اند و با ما در یک صف واحد قرار گرفته‏اند. به آنان و فرشتگان حاضر در جمع مسلمین و دو فرشته مأمور خود سلام مى‏کنیم: «اَلسَّلامُ عَلیْکُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُه»
نماز را با نام خدا آغاز کردیم و با سلام به خلق خدا پایان مى‏بریم.
در این سلام‏ها، سلسله مراتب مراعات شده است، ابتدا رسول خدا، بدنبال او انبیا و اولیا و صالحان و پس از آنها مؤمنان و پیروان.

 

 

از یکی از کتاب های اقای قرائتی نت برداشتم. یادم نیست کدومش بوده.

 

التماس دعا

یاعلی




عطر نماز ::: چهارشنبه 85/6/15::: ساعت 6:38 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :111764
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<